Customer Journey begeleiden

Wil jij tips over een Customer Journey begeleiden? Op deze pagina kun je een aantal aspecten lezen die van belang zijn voor het in kaart brengen van de customer journey met een groep en de bijbehorende begeleiding.

Customer Journey begeleiden

Tip 1 Customer Journey kennis

De eerste tip is om genoeg kennis te hebben over de Customer Journey. Met voldoende kennis sta je zelfverzekerder voor de groep. De Customer Journey bestaat altijd uit vijf fasen: awareness, evaluatie, aankoop, aflevering en after sales. Het kan natuurlijk voorkomen dat in jouw organisatie nog geen sprake is van een bepaalde fase. Wellicht is er bijvoorbeeld geen sprake van een klantenservice (after sales). Het is dan juist zaak om hier over te gaan sparren met de groep, zodat de klantreis optimaal ingericht wordt.

Wij willen jou graag helpen met het verzamelen van kennis. Lees meer over de verschillende aspecten rondom de Customer Journey:

Tip 2 Niet alleen in kaart brengen

De tweede tip voor het begeleiden van de customer journey sessie is om verder te kijken dan alleen het in kaart brengen van de Customer Journey. Hierin kun je de groep goed begeleiden door gebruik te maken van een simpele goed/fout analyse. Ga samen met de groep eens nadenken over welke dingen goed en fout zijn in de Customer Journey die bij jullie organisatie van toepassing is. Deze analyse is belangrijk om de klantreis te optimaliseren en zo de klanttevredenheid te verhogen.

Tip 3 Bedenk acties

Een sessie voor het in kaart brengen/optimaliseren van de Customer Journey is nuttig, maar het is zonde als de uitkomsten van de sessie blijven liggen. De derde en laatste tip die wij dan ook willen geven is: bedenk verbeteracties. In de begeleidende rol is het van belang om de groep samen de verbeteracties te laten bedenken. De groep wordt hierdoor gemotiveerder om de verbeteracties ook daadwerkelijk op te gaan pakken na afloop van de sessie. Het zorgt dus voor meer draagvlak en betrokkenheid.

Onze methode

Wij leren jou graag hoe je de customer journey in kaart kunt brengen met een groep met behulp van Brown Paper. Het Brown Paper geeft jou structuur tijdens de sessie. Je leert hierbij hoe je een dergelijke sessie voorbereidt, uitvoert, begeleidt, uitwerkt en opvolgt. Informeer naar de mogelijkheden via: info@brownpapersessie.nl of telefonisch via: 0610877863.


Emiel Kort
06-10877863
stuur
een bericht

Goede begeleiding maakt het verschil!

De begeleiding van Brown Paper Sessie is een vak op zich. Vreemde ogen maken soms het verschil voor een sessie met meer inzicht en resultaat.

Praktisch met aandacht voor mens en structuur

Ons team van begeleiders hebben een praktische aanpak en kijk op zaken. Aandacht voor de menskant en proceskant gaat bij ons samen.

Meer informatie: