Het organiseren van een strategiesessie

Een organisatie met alle koppen dezelfde kant op. Strevende naar een doel om deze te behalen en automatisch door gaan naar het volgende doel. Een geautomatiseerde groeiende organisatie dus. Als dat niet als muziek in de oren klinkt. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Een strategische sessie kan je hierbij helpen!

 

Wat is een Brown Paper Sessie?

Voordelen van een strategiesessie

Door een strategiesessie raakt het team steeds beter op elkaar ingespeeld. Dit komt omdat ze allemaal samen met hetzelfde onderwerp bezig zijn. De strategiesessie zorgt ook voor een verbetering van de interne en externe processen. Er worden in de strategiesessie duidelijke afspraken gemaakt hoe het bedrijf zich naar buiten positioneert. Hierbij wordt er ook gekeken naar hoe dit intern geregeld wordt. Strategiesessies zorgen voor meer flexibiliteit binnen een team. Er is altijd ruimte voor eigen inbreng voor verbetering. Hier wordt meer ruimte voor gemaakt omdat iedereen in het team met hetzelfde onderwerp bezig is.

Vormen van strategiesessies

Als eerste is het belangrijk om te weten dat er geen standaard is voor een strategiesessie. Je zal altijd moeten kijken wat er bij welke situatie past. Grofweg zijn er wel 4 verschillende strategiesessies die je kan kiezen.

Het strategische fundament

Het strategische fundament is bedoeld voor organisaties die zich compleet anders willen positioneren dan dat ze nu doen. Hierbij is het belangrijk om terug te stappen naar de basis. Wat is de missie en de visie van het bedrijf en hoe willen we ons in de toekomst positioneren op de markt?

Jaar- of kwartaaldoelstellingen

De naam verklapt het al. Bij deze strategiesessie worden de jaar- of kwartaaldoelstellingen opgesteld. Om dit gezamenlijk te doen met je team zorgt er voor dat iedereen zich erbij betrokken voelt.

Customer Journey inrichten

De customer journey inrichten is eigenlijk de laatste strategische sessie die je doet. Er zijn namelijk al doelstellingen, je weet wie de doelgroep is en hoe je jezelf op de markt wil positioneren. Maar hoe breng je dit goed over op de klant? Veel kan met de Customer Journey. Deze moet je inrichten op basis van de doelstellingen, doelgroep en missie en visie. Dit draagt bij aan hoe je gepositioneerd wordt op de markt.

Opzoek naar de product- markt fit

Wie is nou eigenlijk je doelgroep? Dit is belangrijk om te weten, aangezien de klant de bestaansrede van jouw bedrijf is. Het is efficiënt om de doelgroep in te delen in segmenten. Zo kan je als organisatie overzichtelijk maken wie wat van jouw bedrijf verwacht. Hierop kan je dan ook de customer journey aanpassen om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken.

Zelf doen of laten begeleiden?

Brown Paper Sessies begeleiden vraagt om de juiste vaardigheden en expertise. Je gaat immers aan de slag met mensen die met elkaar samenwerken en iets willen bereiken.

Begeleiding van buiten de organisatie maakt vaak het verschil. Wil je de juiste onderwerpen bespreken, grip houden op tijd en resultaat dan ben je voor begeleiding bij ons aan het juiste adres.

 

We hebben ervaring met complexe onderwerpen
We geven jullie team aandacht voor de inhoud
Meer focus op gewenst resultaat en doel van de sessie
We faciliteren ook online Brown Paper Sessies

Hulp nodig bij een strategiesessie?

De jarenlange ervaring van Brown Paper Sessie biedt een geweldige ondersteuning voor de strategie sessie van jouw organisatie. De begeleiding vanuit Brown Paper Sessie is praktisch ingestoken. Tijdens deze sessie is onze aanpak gericht op 4 pijlers:

  • De intake
  • Thema's en doelstellingen
  • Begeleiding van de sessie
  • De realisatie

Benieuwd wat onze begeleiding voor jouw organisatie kan bieden?

Begeleiding Strategie Sessie - BrownPaperSessie.nl


Emiel Kort
06-10877863
stuur een bericht

Goede begeleiding maakt het verschil!

De begeleiding van Brown Paper Sessie is een vak op zich. Vreemde ogen maken soms het verschil voor een sessie met meer inzicht en resultaat.

Praktisch met aandacht voor mens en structuur

Ons team van begeleiders hebben een praktische aanpak en kijk op zaken. Aandacht voor de menskant en proceskant gaat bij ons samen.

Meer informatie: